Lets not freak out about ChatGPT – yet |

Wszystko zaczęło się 18 marca, gdy João Ferrão dos Santos, portugalski inżynier i marketingowiec, zdecydował się na eksperyment z użyciem ChatGPT. Poprosił on GPT o stworzenie najlepszej możliwej firmy z jedynie 1000 dolarów i zaledwie godziny pracy dziennie i pełnienie w niej roli CEO. On sam miał wiernie wykonywać wszystkie polecenia pochodzące od „prezesa”.

Aisthetic to nazwa firmy założonej przez sztuczną inteligencję, która postanowiła otworzyć sklep internetowy oferujący koszulki wykonane z ekologicznej bawełny.

Od czasu założenia Aisthetic zyskał niesamowitą popularność i od tamtej pory osiągnął imponujące wyniki, które João Ferrão dos Santos opisuje na swoim Linkedin.

Oto dotychczasowe osiągnięcia spółki:

• 8 538 906 – liczba wyświetleń na LinkedIn

• 120 000 euro – kapitał pozyskany od inwestorów

• 39 541 – nowi obserwujący na LinkedIn

• 12 535 – sprzedaż (po poprawce podwójnego zliczania)

• 6 000 – liczba zaproszeń do kontaktów na LinkedIn

• 2 678 – subskrybentów Substack, 59% stopa otwierania

• Około 90 – zaproszeń na spotkania związanych z AI

• Około 40 – propozycji inwestycji w Aisthetic

• Około 30 – ofert pracy dla firmy

• Około 20 – propozycji rozpoczęcia franczyzy

• 14 – zaproszeń do podcastów i wystąpień na konferencjach

• 5 – projektów powstałych w wyniku naszej publikacji

• 4 – propozycji o napisanie książki na ten temat

• 3 – kancelarie prawne doradzające naszej firmie

• 2 – wyróżnienia w najważniejszych mediach

• 1 – wystąpienie w filmie dokumentalnym o sztucznej inteligencji

• 1 – prośba o zgodę na prezentację dla Netflix

• 1 – nowo utworzona spółka LLC w Danii

• 1 – matka budująca firmę ze swoim synem

• 0 – wydane pieniądze na reklamę

• 0 zatrudnieni pracownicy na pełny etat

Jak widać, dotychczasowe wyniki są niezwykle imponujące i pokazują, że nawet niewielki początkowy budżet z użyciem ChatGPT może przynieść spektakularne efekty, jeśli podejdziemy do projektu z kreatywnością. Spółka udowodniła, że sztuczna inteligencja może pomóc w tworzeniu i rozwijaniu biznesu na skalę światową, a otrzymane wyniki są obiecującym znakiem na przyszłość.

Aisthetic skupia teraz swoje wysiłki na przekształceniu osiągniętego sukcesu w rzeczywistą markę. Zespół zyskał już silne pokrycie mediowe na nadchodzące miesiące, a także pracuje z doświadczonymi specjalistami z dziedziny technologii, aby wprowadzić ją do odzieży.

Jednocześnie Aisthetic kontynuuje publikowanie historii swojego rozwoju oraz innowacyjnych projektów, aby zwrócić jeszcze większą uwagę i zachęcić do współpracy kreatywnych ludzi z branży mody, mediów, reklamy i noszonej technologii.

Czytaj też:

Poznaj 7 zawodów przyszłości w obszarze AI

Czy 4-dniowy tydzień pracy to przyszłość? Pracuj mądrze, nie ciężko: Kanban, Pomodoro i GTD