Wszystko zaczęło się 18 marca, gdy João Ferrão dos Santos, portugalski inżynier i marketingowiec, zdecydował się na eksperyment z użyciem ChatGPT. Poprosił on GPT o stworzenie najlepszej możliwej firmy z jedynie 1000 dolarów i zaledwie godziny pracy dziennie i pełnienie w niej roli CEO. On sam miał wiernie wykonywać wszystkie polecenia pochodzące od „prezesa”.
Aisthetic to nazwa firmy założonej przez sztuczną inteligencję, która postanowiła otworzyć sklep internetowy oferujący koszulki wykonane z ekologicznej bawełny.
Od czasu założenia Aisthetic zyskał niesamowitą popularność i od tamtej pory osiągnął imponujące wyniki, które João Ferrão dos Santos opisuje na swoim Linkedin.
Oto dotychczasowe osiągnięcia spółki:
• 8 538 906 – liczba wyświetleń na LinkedIn
• 120 000 euro – kapitał pozyskany od inwestorów
• 39 541 – nowi obserwujący na LinkedIn
• 12 535 – sprzedaż (po poprawce podwójnego zliczania)
• 6 000 – liczba zaproszeń do kontaktów na LinkedIn
• 2 678 – subskrybentów Substack, 59% stopa otwierania
• Około 90 – zaproszeń na spotkania związanych z AI
• Około 40 – propozycji inwestycji w Aisthetic
• Około 30 – ofert pracy dla firmy
• Około 20 – propozycji rozpoczęcia franczyzy
• 14 – zaproszeń do podcastów i wystąpień na konferencjach
• 5 – projektów powstałych w wyniku naszej publikacji
• 4 – propozycji o napisanie książki na ten temat
• 3 – kancelarie prawne doradzające naszej firmie
• 2 – wyróżnienia w najważniejszych mediach
• 1 – wystąpienie w filmie dokumentalnym o sztucznej inteligencji
• 1 – prośba o zgodę na prezentację dla Netflix
• 1 – nowo utworzona spółka LLC w Danii
• 1 – matka budująca firmę ze swoim synem
• 0 – wydane pieniądze na reklamę
• 0 – zatrudnieni pracownicy na pełny etat
Jak widać, dotychczasowe wyniki są niezwykle imponujące i pokazują, że nawet niewielki początkowy budżet z użyciem ChatGPT może przynieść spektakularne efekty, jeśli podejdziemy do projektu z kreatywnością. Spółka udowodniła, że sztuczna inteligencja może pomóc w tworzeniu i rozwijaniu biznesu na skalę światową, a otrzymane wyniki są obiecującym znakiem na przyszłość.
Aisthetic skupia teraz swoje wysiłki na przekształceniu osiągniętego sukcesu w rzeczywistą markę. Zespół zyskał już silne pokrycie mediowe na nadchodzące miesiące, a także pracuje z doświadczonymi specjalistami z dziedziny technologii, aby wprowadzić ją do odzieży.
Jednocześnie Aisthetic kontynuuje publikowanie historii swojego rozwoju oraz innowacyjnych projektów, aby zwrócić jeszcze większą uwagę i zachęcić do współpracy kreatywnych ludzi z branży mody, mediów, reklamy i noszonej technologii.
Czytaj też:
Poznaj 7 zawodów przyszłości w obszarze AI
Czy 4-dniowy tydzień pracy to przyszłość? Pracuj mądrze, nie ciężko: Kanban, Pomodoro i GTD