u mnie działa

Dzwoni klient do działu wsparcia technicznego. – Loguję się na konto, ale mam błąd, że usługa nie działa. Po drugiej stronie słuchawki odzywa się jednak głos: – A u mnie działa.

I tak jest niestety bardzo często. Klient dzwoni z jakimś problemem, a pracownik działu wsparcia technicznego nie wie jak go rozwiązać, bo powtarza te same kroki u siebie – i u niego wszystko działa poprawnie.

„U mnie działa” to czasami taktyka, a nie rozwiązanie problemu

Powolny internet. Problemy z drukarką. Niebieski ekran śmierci (Blue Screen of Death), czy problemy z logowaniem lub plikami (nadpisane czy utracone). Klienci mają wiele problemów i jeśli nie mają wiedzy IT, często nie mają pojęcia jak je rozwiązać.

Sprawdź: Wypalenie zawodowe a L4

Niestety w działach wsparcia technicznego nierzadko dochodzi do sytuacji, że specjalista IT również ma problem. Bo np. trudno coś klientowi wytłumaczyć, czy też z jakiegoś powodu nie chce on udostępnić ekranu. Wtedy, nierzadko, specjalista nie ma trochę wyjścia niż tylko powiedzieć: „Być może ma Pan/Pani jakiegoś wirusa” czy „U mnie działa, proszę ponownie uruchomić komputer i spróbować jeszcze raz” .

U mnie działa – to może być także problem developerski.

Kiedy developer pracuje nad aplikacją czy funkcją w izolacji – w swoim konkretnym środowisku – a potem przeniesie ją na produkcję czy udostępni dla wielu projektów, może pojawić się problem „u mnie działa”. Czyli programista przetestował kod w swoim środowisku i wszystko działało poprawnie. Pracownik natomiast chce skorzystać, ale niestety bez pozytywnych efektów.

IT-Leaders.pl

Wtedy często dochodzi do sytuacji, że pracownicy zgłaszają usterki, a developer odpowiada: U mnie działa. Prawie za każdym razem dzieje się tak z powodu różnic między konkretnymi środowiskami.

W końcu udaje się rozpoznać problem i wprowadzić poprawki. Niemniej frustracja narasta – czasami aż za bardzo. I to po każdej ze stron.

Kiedy więc pracujemy w IT i pojawia się jakieś zgłoszenie pracownika lub klienta, warto najpierw postarać się „odtworzyć” jego środowiska. W przeciwnym razie możemy stwierdzić, że u mnie działa, kiedy tak naprawdę u innych już nie.

Zobacz: Szybkie pisanie

Pamiętajmy też, że bardzo pomocna jest konteneryzacja. Zapewnia znane i stałe środowisko, które jest takie samo dla produkcji, QA (kontrola jakości), czy developera.

logo IT-Leaders

IT-Leaders.pl to pierwsza w Polsce platforma łącząca Specjalistów IT bezpośrednio z pracodawcami. Anonimowy, techniczny profil i konkretnie określone oczekiwania finansowe to tylko niektóre z cech wyróżniających platformę. Zarejestruj się i zobacz jak Cię widzi pracodawca.