Firma OSlash, oferująca usługę do skracania adresów URL, przeprowadziła interesujące badanie wśród 1000 pracowników zdalnych. Chciała dowiedzieć się co sprawia, że jesteśmy produktywni (lub nie) gdy pracujemy na home office. Jeden z wniosków: Wordle to coś, z czego korzystają ci bardziej produktywni pracownicy.

Utrzymanie wysokiej produktywności to ciągle wyzwanie dla wielu firm, niezależnie od tego czy pracujemy zdalnie, czy z biura. Firmie OSlash udało się jednak znaleźć kilka wspólnych wątków jeśli chodzi o osoby odznaczające się wysoką produktywnością. Po pierwsze, autorzy badania odkryli, że osoby bardziej produktywne zarabiają średnio ponad 27 tys. dol. więcej w skali roku niż ci najmniej wydajni.

Sprawdź: Urlop na B2B

Po drugie, OSlash podaje, że pracownicy o wyższej produktywności mieli też większą autonomię, zarabiali więcej i cieszyli się większym zaufaniem pracodawców.

Wordle to coś, z czego korzystają produktywni

Firma przygotowała również informacje o najczęściej używanych aplikacjach przez pracowników cechujących się wysoką produktywnością. To odpowiednio: Microsoft Office, Google Workspace, Amazon AWS, Microsoft Teams, Zoom i Dropbox. Odkryto, że korzystanie z pakietu Office pozwala zaoszczędzić pracownikom średnio 50 minut dziennie w porównaniu z osobami, które używają innego pakietu biurowego.

Niektóre z informacji zebranych przez OSlash nie będą zaskoczeniem, niemniej pojawiła się pewna ciekawostka. Okazało się, że najbardziej produktywni specjaliści regularnie grają w Wordle – przyznało tak 71% ankietowanych. Ponadto 18% uważa, że rozpoczęcie dnia o gry online zwiększa ich produktywność i odpowiednio „nastraja” na dalszą część dnia. To z pewnością fajne, relaksujące zajęcie na początek dnia.

Dla wyjaśnienia, Wordle to gra przeglądarkowa polegająca na zgadnięciu pięcioliterowego słowa-odpowiedzi. Cieszy się dużą popularnością również w Polsce.

Co jeszcze wpływa na utrzymanie wysokiej produktywności? Oto kilka ciekawych odpowiedzi: robienie planowanych przerw na social media (49%), robienie przerw na lunch (36%), poranna rutyna (34%), utrzymanie porządku na biurku (34%), tworzenie list rzeczy do zrobienia (32%).

Zobacz: Czym jest BPM

Wiele osób podkreślało też znaczenie funkcji „nie przeszkadzać” na telefonie. Produktywni specjaliści często z niej korzystają. Z tych, którzy korzystają z tej funkcji, aż 77% przyznało że pomaga im utrzymać wysoki poziom produktywności.

Wordle pomaga. A co blokuje i szkodzi produktywności?

Przede wszystkim rozwiązania i aplikacje, które odciągają naszą uwagę. Niezależnie od tego, czy pracujemy z domu czy nie, pokusa spędzania czasu na robieniu rzeczy innych niż praca jest dość wysoka. Pięć największych „szkodników” dla produktywności to zgodnie z badaniem:

  • Media społecznościowe
  • Niepotrzebne e-maile
  • Powiadomienia tekstowe
  • Powiadomienia z pracy
  • Zwierzęta domowe

Autorzy badania przekonują, że ważne jest odpowiednie zarządzanie czasem i zachowanie umiaru. Zaplanowana przerwa np. na social media jest w porządku, ale jeśli przesadzimy to szybko okaże się, że straciliśmy sporo czasu na Facebooku czy Instagramie.

Na koniec aplikacje używane przez mniej wydajnych pracowników. Tutaj najczęściej specjaliści wskazywali takie narzędzia jak Discord, Trello, Salesforce i Doodle. Wiele osób traci na Discordzie średnio 20 minut dziennie. Z kolei w przypadku takich narzędzi jak Trello czy Salesforce chodzi przede wszystkim o to, że pracownicy tracą czas na szukanie potrzebnych informacji i danych.

logo IT-Leaders

IT-Leaders.pl to pierwszy w Polsce ekosystem rekrutacyjny, łącząca Specjalistów IT z pracodawcami. Anonimowy, techniczny profil i konkretnie określone oczekiwania finansowe to tylko niektóre z cech wyróżniających platformę. Zarejestruj się i zobacz jak Cię widzi pracodawca.