Obopólna korzyść w miejscu pracy? Dla wielu to oksymoron. Czy jest możliwe, aby i pracownik był zadowolony, i pracodawca?

Wszystko sprowadza się do obecnego wyzwania, z jakim mierzą się pracodawcy. Mianowicie: jak skłonić pracowników do powrotu do biur? Co mu zapewnić, aby ten chciał wrócić, a jednocześnie jak to zrobić, aby nie wydać za dużo?

Sprawdź: Tester oprogramowania – czy warto?

Wiele firm zadaje sobie właśnie to pytanie. Jeśli zapoznamy się z wynikami badań YouGov, przeprowadzonego wśród 1000 brytyjskich pracowników, pojawiają się pewne ciekawe wnioski.

Obopólna korzyść a powrót do biura

Firmy chcą mieć pracownika w biurze – głównie dlatego, bo uważają, że na home office ten jest mniej wydajny. Że pracuje, ale w biurze byłby jednak efektywniejszy. Ludzie zaś nie chcą wracać do biur, np. ze względu na to, aby nie tracić czasu i pieniędzy na dojazdy.

Wyniki badania pokazują, że pracownik może wrócić, ale liczy na konkretne korzyści. W tym: zwrot pieniędzy za dojazd, jak również inne benefity.

Jak wynika z badania YouGov, aż 68% brytyjskich pracowników rozważy powrót do biura w pełnym wymiarze godzin. Warunek? Dojazdy będą opłacane przez pracodawcę. Z kolei 27% nawet nie weźmie pod uwagę powrotu do biura, jeśli pracodawca nie zdecyduje się pokryć tych kosztów. Mówią wprost: nie ma pieniędzy za dojazd – nie przychodzę.

Inne korzyści? 4-dniowy tydzień pracy. Ten benefit stał się już na tyle popularny, że trafił do świadomości milionów pracowników. I trudno znaleźć osobę, która nie chciałaby pracować przez 4 dni w tygodniu za to samo wynagrodzenie. Co ciekawe, 59% ankietowanych wspomnianego badania przyznało, że chętnie pracowałoby po 10 godz. dziennie, aby mieć jeden dzień wolnego więcej. Gdzie jednak w tym wszystkim korzyść dla pracodawcy? Cóż, firma miałaby więcej czasu, aby np. zająć się porządkami w biurze. No i jej menedżerowie i zarząd też zyskałby więcej odpoczynku.

Idąc dalej, pracownicy stawiają jeszcze inne wymagania. Chcą więcej dni płatnego urlopu (52% ankietowanych), opłacane przez pracodawcę posiłki w biurze (30%) oraz płatną opiekę nad dziećmi (14%). Ta ostatnia korzyść jest oczywiście dość kosztowna, bo opiekunki nie są przecież tanie. Wiele osób uważa jednak, że bez opiekunki nie są w stanie przyjść do biura – nie mają co zrobić z dziećmi.

Zobacz: Front-end, Back-end

Wszystko to określane jest „coraz ważniejszą, większą humanizacją miejsca pracy”. Czy jednak ta humanizacja zapewnia faktycznie obopólną korzyść? Na to pytanie musiałby odpowiedzieć sobie każdy pracodawca. Czy woli dopłacić, by mieć pracownika w biurze, czy jednak nie – i wtedy pozwolić mu na pracę całkowicie zdalną.

logo IT-Leaders

IT-Leaders.pl to pierwsza w Polsce platforma łącząca Specjalistów IT bezpośrednio z pracodawcami. Anonimowy, techniczny profil i konkretnie określone oczekiwania finansowe to tylko niektóre z cech wyróżniających platformę. Zarejestruj się i zobacz jak Cię widzi pracodawca.