Kreatywne kampanie promocyjne od dawna są chlebem powszednim w rekrutacji IT. Konkurencja stale rośnie, a firmy na całym świecie śpieszą się z dygitalizacją, rekruterzy poszukują nieszablonowych pomysłów na przyciągnięcie uwagi kandydatów. Pracując w tętniącej życiem ukraińskiej branży IT od ponad 20 lat, zespół Intellias nauczył się wykorzystywać swoją wiedzę i umiejętności, aby znaleźć najbardziej doświadczonych inżynierów, od przyciągających uwagę animacji, cytatów z głośnych filmów z lat 90., filmów z lokalnymi gwiazdami memów lub pomysłowych ekologicznych prezentów.
W tym roku otworzyliśmy kolejne biura w Polsce – w Warszawie, Wrocławiu i Gdańsku – oprócz naszego biura w Krakowie, które powstało w 2019 roku. Nowe otwarcia wymagały kreatywnej kampanii promocyjnej. Chcieliśmy, aby polska społeczność IT lepiej poznała markę Intellias. Aby ta opowieść była bardziej ciekawa, postanowiliśmy wykorzystać maskotkę firmy – kameleona o imieniu Stefan – jako narratora i animatora kampanii promocyjnych. I tak się to zaczęło….
Kameleon Stefan po raz pierwszy pojawił się w Intellias około rok temu. Szybko stał się obecny zarówno w komunikacji wewnętrznej, jak i zewnętrznej. Stworzyliśmy naklejki ze Stefanem na czacie firmowym oraz maskotki kameleonów, które są rozdawane jako prezenty na konferencjach i innych wydarzeniach. Stefan stał się symbolem. Na platformie firmy wykorzystujemy twarze kameleonów w różnych nastrojach, aby określić aktualny nastrój członków zespołu.
Podczas naszej kampanii kameleon Stefan symbolizuje 20-letnią obecność firmy na rynku IT, rzeczy, które wyróżniają Intellias oraz możliwości kariery, które oferujemy. Oto krótkie spojrzenie na każdy z tych filarów komunikacji.
20 lat na rynku, 2 lata w Polsce
Główny przekaz tej kampanii promocyjnej obraca się wokół wieloletniego doświadczenia firmy w branży. Głównym celem tej kampanii promocyjnej jest podkreślenie naszego wieloletniego doświadczenia w branży IT, dojrzałości i rzetelności. Firma Intellias została założona 20 lat temu i przekształciła się z garażowego startupu technologicznego w globalną firmę usługową, która opracowuje i konsultuje wyjątkowe rozwiązania w zakresie oprogramowania z liderami branży. Biuro w Krakowie działa od dwóch lat, jednak wraz z otwarciem trzech kolejnych poczuliśmy potrzebę przedstawienia się szerszej publiczności. Stefan, który „pracuje” w firmie od roku, idealnie nadawał się do tego zadania. Spędził z zespołem wystarczająco dużo czasu, aby poznać kulturę i naszą pracę. Jednocześnie zachowuje entuzjazm i podziw nowicjusza, dzieląc się nimi z publicznością.
Co wyróżnia Intellias
Kilka lat temu zespół Intellias sformułował wizję które ilustrują wyjątkowość i atrakcyjność kultury firmy. To są rzeczy, które nas wyróżniają i odróżniają spośród mnóstwa innych globalnych korporacji technologicznych. Stefan z charakterystycznym poczuciem humoru przeprowadza publiczność przez każdy punkt. Mówi o:
- kulturze stawiania ludzi ponad procesami,
- możliwościach łatwego i bezproblemowego zarządzania własną karierą,
- elastycznych godzinach pracy i polityce „pracuj w dowolnym miejscu”,
- przywiązaniu firmy do ekomobilności i dojrzałości inżynierów Intellias.
Każdemu filarowi towarzyszy ilustracja, stworzona przez zespół projektowy, przedstawiająca Stefana w różnych sytuacjach.
Możliwości zawodowe
Jak każda kampania promocyjna, ta również ma kilka celów. Pierwszym z nich jest zwiększenie ogólnej świadomości marki. Drugi to przybliżenie publiczności firmy w zabawny i nienarzucający się sposób. A ostatnia – i chyba najważniejsza – to zaprezentowanie możliwości zawodowych w Intellias i zaproszenie do dołączenia do zespołu. Stefan Kameleon prowadzi rozmowy o głównych branżach, w których pracują zespoły Intellias. Wśród nich jest branża motoryzacyjna, w której nasi inżynierowie mają wyjątkową wiedzę specjalistyczną, rozwijając sztuczną inteligencję, ML i inne rozwiązania dla autonomicznych samochodów.
W końcu kto nie lubi historii opowiadanych przez kameleony? Sprawdź stronę główną kampanii i sprawdź możliwości zawodowe w Intellias!