Moda na podcasty nie omija branży HR — format ten cieszy się wśród rekruterów sporą popularnością. W poniższym artykule dzielimy się listą podcastów na temat rynku HR, które w naszym przekonaniu zasługują na uwagę.
Lista została uporządkowana alfabetycznie.
#BeeTalks
Jeśli zajmujemy się HR-em w sektorze IT, #BeeTalks będzie dla nas cennym uzupełnieniem branżowej wiedzy. Najczęściej odcinki podcastu mają formę wywiadów ze specjalistami — zarówno z branży HR, jak i technologicznej.
Mimo że — podobnie jak większość polskich podcastów — audycja ma dość krótką historię, to można przypuszczać, że uda jej się zyskać silną pozycję na liście polskojęzycznych podcastów. Fakt, że tematyka audycji skupia się wokół rynku IT, czyni ten podcast propozycją dla ściśle określonej grupy odbiorców.
Biznes w IT
Podcast Piotra Buckiego to propozycja nie tylko dla HR-owców, ale praktycznie dla każdego pracownika nowoczesnej firmy — tematyka poruszana w audycjach to szeroki wachlarz zagadnień: od zarządzania, przez HR i employer branding, po sprzedaż.
Z racji tego, że Biznes w IT jest jednym z najpopularniejszych podcastów na temat HR w Polsce, można przypuszczać, że audycje będą kontynuowane. Warto podcast Piotra Buckiego dodać do listy ulubionych.
Dream Employer
Autorem tego podcastu jest Paweł Zawadzki. Dobre praktyki w HR, strategie i kampanie employer brandingowe to główne obszary tematyczne audycji. Spora wartość podcastu płynie z obecności zapraszanych gości. Są to bowiem cenieni eksperci ze świata HR.
Porównując do większości polskich podcastów Dream Employer można uznać za podcast dojrzały. W ramach audycji ukazało się już 16 odcinków i co najważniejsze, widać wyraźną regularność publikacji.
EB-on Employer Branding w firmie
Audycja Małgorzaty Wojciekiewicz jest propozycją obowiązkowa dla osób zainteresowanych employer brandingiem. EB to główny obszar tematyczny publikowanych odcinków podcastu. W zasadzie można audycja ta może być traktowana jako niezależne źródło na temat branży, bowiem prezentowana wiedza dotyczy wielu obszarów EB.
Co ważne, odcinki są publikowane z dość dużą regularnością, można więc spodziewać się, że stali słuchacze będą zadowoleni ze stale publikowanych, nowych treści.
Głos HR
Na łamach podcastu możemy wysłuchać wywiadów, case study i wskazówek na temat rynku HR i employer brandingu. Jak większość podcastów, Głos HR jest stosunkowo nową pozycją, jednak z czystym sumieniem można polecić tę audycję jako cenne źródło wiedzy dla specjalistów zajmujących się rynkiem pracy.
Adresatami podcastu są nie tylko pracownicy HR, lecz również osoby interesujące się rynkiem pracy z perspektywy pracownika.
Głos Rynku Pracy
Jedną z propozycji wartych uwagi jest podcast tworzony przez OLX. Jak twierdzą jego twórcy, jest to propozycja dla pracodawców, rekruterów, oraz pracowników HR. Wystarczy sprawdzić listę poruszanych tematów, by zauważyć, że audycje są adresowane do szerokiego grona odbiorców. Poruszane tu zagadnienia podchodzą do HR w szeroki sposób — widząc związek branży z marketingiem, psychologią.
Należy zaznaczyć, że w momencie, gdy publikujemy ten artykuł, Głos Rynku Pracy wygląda na zawieszony — od ponad miesiąca nie pojawiła się na nim żadna publikacja. Warto jednak nasłuchiwać sygnałów ze strony OLX.
HR Espresso
Nazwa audycji może sugerować, że prezentowane tu treści przyjmują formę krótkich odcinków. Nic bardziej mylnego — każda część HR Espresso to porcja sporej dawki wiedzy, przekazana w co najmniej 30-o minutowych audycjach. Często występującym formatem w podcaście są wywiady.
Jak twierdzi sam autor podcastu, Jarosław Jarzębowski, w planach ma stworzenie jednego z największych podcastów na temat HR w Polsce. Jesteśmy przekonani, że warto śledzić hashtag #HRespresso w mediach społecznościowych.
HR na szpilkach
HR na Szpilkach to ważna pozycja na liście podcastów dla rekruterów. Mimo że odcinki podcastu nie pojawiają się z regularną częstotliwością, to z pewnością warto jest obserwować audycję Moniki Smulewicz. Choć jak twierdzi sama autorka, szczególne miejsce w kręgu jej zainteresowań zajmuje tematyka dotycząca prawa pracy, to w audycjach można posłuchać na temat różnych aspektów branży HR.
Najlepszym dowodem potwierdzającym wysoką jakość treści prezentowanych w ramach podcastu, jest ilość osób obserwujących facebookowy fanpage autorki — Przeszło 30 tysięcy osób nie może się mylić.
HR-UP!
HR-UP! to w dużej mierze wywiady z ekspertami, ale nie tylko, bo autorka, Agnieszka Widacka dzieli się również swoją wiedzą i spostrzeżeniami z obszaru branży HR. Audycja ta jest jedną z cieszących się najdłuższą historią publikacji i jest to powód, który czyni HR-UP! cennym źródłem wiedzy na temat branży.
Jedynym mankamentem słuchowiska, bywa niska jakość dźwięku, ale to naprawdę drobnostka w porównaniu z wartością, jaka płynie z audycji Agnieszki Widackiej. Z pewnością HR-UP! nie może zabraknąć na liście podcastów HR-owca i specjalisty ds. employer brandingu.
Ludzie z Pracy
Autorką tego podcastu jest Róża Szafranek. Jej audycja przypadnie do gustu zarówno pracownikom, jak i pracodawcom zainteresowanym branżą HR. Podcast często traktuje o trudnych tematach, z którymi w codziennym życiu zawodowym spotyka się każdy z nas.
Przyjazny HR — Małgorzata Parzych
Choć sama autorka podcastu podkreśla, że skupia się na zagadnieniach związanych z przepisami prawa odnoszącymi się do branży HR, to tematyka poruszana w audycjach wykracza poza ten obszar.
Słuchając podcastu, można sporo dowiedzieć się na tematy związane z zarządzaniem procesami, psychologią, a także otrzymać wiele cennych odpowiedzi na popularne bolączki działów kadr.
Raczkuję w HaeRach
Kolejna audycja szeroko traktująca o HR-rze i employer brandingu. Autorem podcastu jest Filip Kaczmarek, który do odcinków Raczkuję w HaeRach zaprasza inspirujące osoby z branży.
W momencie pisania tego artykułu, na podcaście obserwujemy — miejmy nadzieję chwilową — stagnację. Sugerujemy jednak obserwować poczynania autora.
Patrząc na dynamiczny rozwój podcastu jako formatu dystrybucji treści, można się spodziewać, że lista wartych uwagi podcastów dla HR-owców, będzie stale się wydłużać. Z drugiej strony, możliwe, że sporo tytułów z biegiem czasu stanie się audycjami-duchami, na których tylko hula wiatr.