Zaledwie 19% kobiet jest zadowolonych ze swojej sytuacji zawodowej, 29% boi się zmiany pracy, a 23% wskazuje brak wiary w siebie jako główną przeszkodę do poprawy swojej sytuacji zawodowej[1]. Tegoroczna kampania Woman Update ma na celu dodanie kobietom odwagi do wykonania pierwszego kroku ku zawodowej zmianie na lepsze. Dzięki unikalnemu na polskim rynku testowi IT Talent profile będą mogły odkryć swoje talenty, predyspozycje oraz mocne strony i wybrać najbardziej odpowiednią dla nich drogę do perspektywicznej branży IT.

Inicjatorem kampanii jest szkoła programowania i kompetencji cyfrowych online Future Collars, a partnerami Amazon, Pfizer, PFR TFI, NESsTi Orange.

Kampania Woman Update opiera się na czterech inspirujących historiach kobiet, które będąc na różnych etapach kariery i życia oraz posiadając różnorodne typy osobowości i talenty, odważyły się zmienić swoje dotychczasowe życie zawodowe i dzisiaj spełniają się na różnych stanowiskach w IT.

W ramach tegorocznej edycji kampanii Woman Update chcemy przekonać kobiety, że każda z nich jest  superbohaterką i w każdej drzemie talent, który może wykorzystać na nowej drodze zawodowej w IT. To, co jest konieczne, to wykonanie pierwszego kroku i odkrycie swojego potencjału, a później odwaga i upór w dążeniu do zmiany zawodowej. Dzisiaj branża IT to cały wachlarz różnorodnych ról, nie tylko programowanie. Poszukiwane są różne talenty i oferowane różnorodne stanowiska, dlatego każda z nas może znaleźć w niej swoje miejsce, tak jak zrobiły to bohaterki Woman Update – przekonują Beata Jarosz i Joanna Pruszyńska-Witkowska, inicjatorki kampanii Woman Update i założycielki Future Collars.

Zaloguj się do IT z Woman Update

Podczas tegorocznej edycji kampanii Woman Update odbędzie się seria inspirujących webinarów z udziałem kobiet, które odkryły w sobie talent i odważyły się na zmianę zawodową, którą jest przebranżowienie do IT. Każda z nich znajduje się w innym momencie życia, pracuje na innym stanowisku związanym z jedną z czterech ścieżek kariery analityczną, programistyczną, ux-ową i dotyczącą zarządzania zespołem. Podczas webinarów zaproszone gościnie opowiedzą o swojej drodze do odkrycia talentu, przebranżowieniu i początkach w IT. Webinar przybliży również każdy rodzaj talentu, jaki posiadają bohaterki. Spotkania poprowadzi Paulina Brudka Head Of Operations w Future Collars, wyróżniona przez Forbes Women jako jedna z 22 Polek, które warto obserwować w 2022 r.

Narzędziem umożliwiającym odkrycie wiodącego talentu i wybranie najbardziej odpowiedniej ścieżki kariery, jest test IT TALENT PROFILE ©, który kalibruje kompetencje IT w oparciu o dwie metodologie – Talent Dynamics i Insights Discovery. Użytkownik wypełniając test odpowiada na pytania dotyczące swojej osobowości, sposobów i stylu działania. Odpowiedzi zostają przeliczone i pokazują użytkownikowi jego dwa z czterech wiodących profili: STEEL, INTEGRATOR, UNICORN lub VENTURE BUILDER. Każdy z wymienionych talentów klasyfikuje do określonych ścieżek kariery w branży IT: analitycznej, programistycznej, ux-owej czy związanej z zarządzaniem zespołem.

Na stronie www.womanupdate.org przez cały rok można zrobić test kompetencji IT Talent profile i odkryć swój talent, skorzystać z darmowych lekcji kompetencji przyszłości oraz wysłuchać inspirujących podcastów z liderkami IT. Dostępne są również dwa e-poradniki “Przejdź przemianę z Woman Update” i “Przejdź przemianę z Mona Lisą”, których autorką jest zeszłoroczna bohaterka kampanii Magdalena Nowacka, która przebranżowiła się do IT i pracuje obecnie jako Scrum Masterka. Na stronie można również pobrać zeszłoroczny raport “Tytanki pracy. Kobiety na rynku pracy w dobie cyfrowej transformacji”, który stanowi analizę psychicznej i fizycznej kondycji Polek po ponad roku trwania pandemii.

Więcej informacji o kampanii znajduje się na stronie internetowej: https://womanupdate.org/.

Organizatorem kampanii jest Future Collars.

Partnerami są: Amazon, PFR TFI, Pfizer, NESsT, Orange

Partnerami społecznościowymi są: No Fluff Jobs, IIG, Women in Technology, Ekspertki Razem, Sieć Przedsiębiorczych Kobiet, Lider She, Fundacja Digital Poland, IT-Leaders, Wolni od Metryki, Strong Women in IT, Praca 50 Plus

Patronat medialny nad kampanią objęli: Businesswoman and Life, Enter The Code, Mamo Pracuj, Ofeminin, Sukces Pisany Szminką, Think Tank

Ambasadorkami kampanii są: Magdalena Gawłowska-Bujok, Barbara Kowalewska – nasza CEO, Aleksandra Laudańska, Kamila Rowińska i Magdalena Urbaniak.


[1] “Tytanki pracy. Kobiety na rynku pracy w dobie cyfrowej transformacji”

Leave a comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.