Brak alternatywnego opisu tekstowego dla tego zdjęcia

Przecież są widełki, poziom stanowiska, lokalizacja…

Za mną bardzo ciekawy tydzień i kilka rozmów z klientami. Głównie doradcze: jak opisać ofertę, co w nich uwypuklić, poprawić, zmienić (czyli jak napisać by zachęcić, czego unikać, by nie zniechęcić).

Najwięcej rozmów mieliśmy (tradycyjnie) wokół widełek – jak je ustawić, by przyciągnąć „jak najwięcej” kandydatów?
I tu pojawia się pułapka, czy naprawdę chcemy przyciągnąć „jak najwięcej”? Jeśli oferta ma być dla każdego, to niestety będzie dla nikogo (=do niczego). Widełki są takim pierwszym komunikatem, który definiuje nam grupę odbiorców. Jeśli więc szukamy seniora, wynagrodzenie musi ten przekaz uwiarygodnić.

Widełki 7 000 – 15 000 odstraszają kandydatów. Dlaczego?

Nawet jeśli górna stawka kjest dla nich ok, to już dolna niska kwota sprawia, że zapala się u nich czerwona lampka, że to ten realny poziom, do którego firma będzie dążyć.

Jak więc ustawić wynagrodzenie w ofercie?

✅ Dostosować widełki do poziomu stanowiska: entry, junior, regular, senior, architekt itd; Stawki seniorów (w zależności od technologii -zaczynają się dziś od kilkunastu tysięcy – można spojrzeć na wykazy podobnych ofert)*
✅ zawęzić widełki do max ok 30%
✅ jeśli budujemy większy zespół i szukamy osób o różnym poziomie doświadczenia – rozbić ofertę na dwie, trzy : Junior, Regular, Senior i dopasujmy widełki wg poziomów

W ofercie na screenie są jeszcze 2 elementy do zmiany:

🔷 w tytule stanowiska koniecznie należy podać #technologię/język programowania (przy obecnym dużym wyborze ofert, kandydaci szybko scrollują wykazy i pomijają oferty, które są dla nich nieczytelne)
🔷 jeśli firma oferuje pracę w kilku lokalizacjach, to znaczy, że najprawdopodobniej nie ma konieczności pracy z jednym zespołem. Warto w tej sytuacji rozważyć zapis 100% #zdalna (+ w opisie dodać możliwe biuro i podać lokalizacje);

Ps. jeśli ktoś z Państwa potrzebuje konsultacji odn. oferty – proszę dać znać, 3x10min w tygodniu znajdę:)

Autorka:

Barbara Kowalewska

CEO & Co-founder IT-Leaders.pl

Linkedin

Więcej artykułów autorki